My corner's visitor

Saturday, November 7, 2015

Cinta Hati Sayang - Bab **

Untuk mengubat rindu semua pada Carl Zarif dan Lara Alina #cintahatisayang .. Jom baca salah satu bab yang akan ada dalam novel CHS nanti.
CINTA HATI SAYANG
***********************************************************************************
Jam di dinding dikerling. Sudah tepat pukul dua belas tengahari. Zarif mengangkat gagang telefonnya. Didail nombor sambungan seseorang.
“Makan dengan I nanti.”
“Apa?!” Cuba dikawal suaranya. Takut nanti ada yang pasang telinga.
“Makan dengan I kejap lagi. Nanti I ke sana. I nak jumpa Badrul dulu.” Lara tidak mampu berkata tidak. Zarif sudah terlebih dahulu memutuskan panggilan. Zarif ni dah hilang akal ke apa… Kalau staf-staf lain nampak, habis aku. Buatnya Murni dan Suzie nampak, lagi teruk. Apa alasan aku nak beri dekat diorang nanti. Naik pening kepala Lara fikirkan alasan.

“Hai sayang.” Tidak berani Lara mengangkat muka atau memandang sekeliling. Hanya mampu berharap tiada siapa yang mendengar.
“Nanti tengahari saya pergi makan sendiri.” Suaranya agak perlahan tetapi laju sahaja Lara memberitahu.
“Badrul ada dalam?” Dia dengar ke tidak aku cakap tadi.
“Ada Encik Zarif. Silakan.” Terpaksa sekali lagi Lara bersikap professional dengan Zarif.
Dia melangkah terus masuk ke dalam untuk berjumpa Badrul. Tiada langsung senyuman dilemparkan pada Lara. Dia marah aku ke? Takkanlah sebab taknak temankan dia makan pun nak merajuk. Iskh, dia ni perempuan ke lelaki nak kuat merajuk. Buruk. Ngomel Lara.

“Yes boss? Anything?” Badrul dilihatnya sedang sibuk menyiapkan kertas kerja untuk perbentangan minggu hadapan. Tetapi walau macam mana sibuk sekali pun dia, Zarif tetap perlu dilayan.
“Aku cuma nak tanya pasal perbentangan minggu depan tu. Yang kau tengah buat, ini ke?” Dibelek kertas yang terdampar di atas meja Badrul.
“Yup. Aku cuba siapkan minggu ni. Jadi nanti minggu depan takdalah kelam kabut sangat. Kau… taknak ajak aku makan ke? Atau kau dah ada appointment?” Badrul bersandar ke belakang. Lenguh juga belakang badannya kalau terlalu fokus membuat kerja.
“Aku ada date. Sorry bro.” Zarif sudah berdiri. Tetapi dia masih tidak bergerak. Macam ada sesuatu yang dia hendak beritahu.
“Aku pinjam secretary kau kejap. Nanti aku pulangkan balik.”
“Woo wooo…. Wait. Kau nak makan dengan Lara? Berdua?” Terus dia mengangkat tangan sambil berdiri. Tidak percaya langsung.
“Yes, berdua. Aku dengan Lara.” Tidak ada rasa bersalah langsung. Zarif tetap dengan kata-katanya itu.
“Kau sedar tak yang kita… kita ni dekat pejabat. Waktu kerja ni.” Badrul cuba mengingatkan Zarif. Dia takut Zarif tidak sedar dengan apa yang hendak dia buat kejap lagi.
“Tak payah nak ingatkan aku la bro. Aku masih sedar lagi. Okeylah, dah lambat ni.” Sambil membuka tali leher, Zarif berjalan menuju ke pintu. Sempat dia mengerling pada Badrul sebelum membuka pintu untuk keluar. Wajah Badrul yang masih tidak puas hati. Zarif ajak Lara makan tengahari? Dia memang cari pasallah. Saja nak timbulkan gosip. Bentak hati Badrul sambil menguak kebelakang rambutnya.

“Lara, jom.”
Mengeluh panjang Lara. Nak cakap apa lagi. Zarif bukannya nak dengar apa-apa alasan dari dia. Yang dia tahu setiap arahannya perlu dituruti.

Mereka sedang menunggu lif. Berdiri jauh sedikit Lara dari Zarif. Ada dua tiga orang lagi sedang menunggu sama. Lagipun memang ini waktu rehat. Berdoa dalam hati Lara moga tidak ramai orang turun makan waktu ini.
“Lara, turun makan seorang je ke. Yang lain tak makan?” Kak Siti, staf Syarikat Kalam Holdings tiba-tiba menegur Lara. Baru dia perasan Lara berdiri di sebelahnya di dalam lif.
“Aaa.. aah kak. Diorang kejap lagi baru turun.” Lara tidak tahu hendak beritahu apa. Takkan pula nak beritahu dekat kakak ni yang aku nak makan dengan Encik Zarif.
Risau pula Lara rasa bila lif sudah berhenti di tingkat G. Bila-bila masa sahaja pintu lif akan terbuka. Seram sejuk dirasakannya. Dikerling pada Zarif. Muka takda perasaan je dia ni. Dia ni tak takut kena gosip bagai nanti. Tolonglah tukar fikiran cepat. Sempat lagi ni. Lara berharap sangat Zarif akan bertukar fikiran. Dia tidak kisah langsung kalau disuruh naik semula ke atas. Tiada masalah baginya.
“Jom.” Belakang badan Lara disentuh sedikit. Menolak perlahan untuk mengikutnya.
“Awak!. Orang nampak nantilah.” Tersangatlah risau. Kalau ada mata-mata tajam memerhatikan mereka, habislah Lara.
Ketawa kecil Zarif bila melihat wajah Lara yang nampak cuak. “Nak takut apanya sayang. You bukannya keluar dengan suami orang. I am single and available. Takda salahnya pun.” Lara menarik muka. Nak takut apa? Dia tahu tak dia siapa? Aku siapa? Dekat mana ni? Nak je aku ketuk kepala dia dekat dinding untuk sedarkan dia balik.
“Nak takut apa awak cakap. Awak tahu tak kita ni dekat zon bahaya. Memanglah awak bukan suami orang, tapi…… Awak tu bos besar dekat sini. Eh, awak tak takut staf-staf cakap pasal awak ke nanti. Bos besar keluar dengan staf. Berdua. Hah, macam tu.” Lara luahkan segala apa yang terbuku di hatinya. Perasaan yang dia sedang rasai.
“Jom naik kereta.” Lagilah buat Lara gelisah. Naik keretalah pulak.
“Cepat, kalau tak I dukung you dekat sini.”
“Macamlah berani.” Merungut Lara perlahan sambil kakinya melangkah mengikut Zarif.
Tiba-tiba Zarif berpusing. Dia mendekati Lara. Hanya sempat memaut pinggang Lara sebelum dia sedikit menjerit. “Awak nak buat apa ni?!”
“Tadi ada orang cakap I tak berani.”
“Eeeee…” Lara menolak tangan Zarif dari pinggangnya. Semakin laju langkahnya menuju ke kereta. Tersenyum Zarif melihat reaksi wajah Lara tadi. Betul-betul terkejut dia tadi. Takut habis.

“Awak, cepatlah makan. Dah satu jam kita keluar ni.” Zarif masih menikmati makanan yang dipesan tadi. Lara pula sudah terlalu kenyang. Tidak larat hendak makan lagi. Cuma menunggu Zarif sahaja. Berulang kali dia melihat jam tangannya.
“Sabarlah sayang. Sikit je lagi ni. Sayang kalau tak habis tahu tak.” Memanglah sayang. Tapi makanlah cepat sikit. Makan slow macam ni bilanya nak habis. Rungut Lara tetapi hanya di dalam hati.
“Awak takpalah, bos. Saya ni? Kuli je tahu tak. Cepatlah awak. Saya nak masuk kerja balik ni. Nanti Encik Badrul cari saya.” Zarif masih bersikap selamba. Masih seperti tadi. Hanya tangannya sibuk menekan sesuatu di skrin telefon dan dibawa dekat ke telinganya.
“Hello Bad. Lara dengan aku. Dia rehat lama sikit hari ni. Teman aku.” Hampir terbeliak biji mata Lara dengar. Dia betul-betul telefon Badrul. Boleh pulak dia cakap macam tu dekat Badrul. Kalau Zarif yang cakap, siapa yang berani melawan termasuklah Badrul.
“Eeee, awak ni. Macam-macamlah.” Dia bersandar ke belakang kerusi sambil memeluk tubuh. Sedikit menjeling pada Zarif. Ikutkan hati hendak sahaja dia balik naik teksi. Biar tinggal Zarif seorang diri dekat sini. Makanlah lambat mana pun.
“Yelah, jom. I pergi bayar kejap. Itu pun nak marah.” Zarif sudah bangun. Makanan di pinggan masih ada lagi. Lagipun dia tengah mengunyah tadi. Rasa bersalah pula buat Zarif macam tu. Tapi….. memang betulkan. Lainlah kalau bukan waktu kerja.

“Awak, sorrylah. Saya mana boleh keluar makan ikut suka hati saya je. Saya ni pekerja biasa. Sama macam yang lain. Masa rehat kami cuma satu jam sahaja. Lainlah awak. Takda siapa nak marah pun.” Dia sedikit merayu pada Zarif untuk maafkannya.
“Kita kahwin. You dah tak payah susah-susah nak pergi kerja lagi. I mampu tanggung semuanya.” Tangan Lara dicapai.
Tangannya ditarik dari terus disentuh Zarif. Dia keluar dari kereta tanpa menoleh langsung ke belakang. Berjalan tanpa toleh kiri dan kanan. Otaknya tidak dapat berfikir apa-apa.

**** Kita tunggu sama2 Cinta Hati Sayang dalam versi cetak. Terima kasih atas sokongan semua.

21 comments:

  1. Bila nk keluar versi cetak . Dah tk sabar ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah hujung bulan 11 atau awal bulan 12. Tunggu ye.

      Delete
  2. Tak sabar nya nak tunggu versi cetak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huhu... sikit je lagi. Tunggu sikit je lagi ye..

      Delete
    2. Huhu... sikit je lagi. Tunggu sikit je lagi ye..

      Delete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Waaa....tak sabarnyer nak tunggu versi cetak...

    ReplyDelete
  5. txs for teaser..... biar betul zarif nie??? Good luck semoga cepat publish....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama2.. nanti dah keluar, moga dpt sokongan dr sis ye.. ;)

      Delete
  6. sy ska sgt dgn 1 nvl dr hairynn salehuddin n can't wait 4 de 2nd baby plk :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih sgt2 sbb suka dgn KTM. Harap 2nd novel pun menepati citarasa. Tq skali lg.

      Delete
  7. Mmg tertggu2 baby akak no2 NY xsabar nak beli...xsabar sgt2 tggu this novel...cayok akak teruskan menulis....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih dear... Tq soooo much... Nanti jgn lupa dapatkan tau.. CHS... ;)

      Delete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  9. Hari ini habis K zar baca Cinta Hati sayang ..... x sabar nak tahu sambungannnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hehe.. sikit je lagi kak.. insyaAllah hujung bulan ni keluar.

      Delete
  10. Menanti n trus menanti.. tapi kalu dh kuar..inform cepat2 tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. InsyaAllah.. akan dibuka order utk sape2 yg sudi nak beli dr sy.. ;)

      Delete
  11. Bila agaknya keluar ni kak?bulan 12 ni ke?xsabar nak beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. 25hb ni kat pwtc dah ada... kalau nak order dr akak pun boleh. Mungkin jumaat akak buka order.
      Akak pun tak sabar ni nak peluk novel CHS ni.

      Delete