My corner's visitor

Wednesday, April 23, 2014

E-Novel : Kau Tetap Milikku - Bab 29

KAU TETAP MILIKKU

BAB 29

            Sepanjang perjalanan mereka ke Kuala Lumpur, Arina tidur di sebelah Haris. Sempat lagi Haris memberhentikan keretanya untuk mengambil kotnya yang digantung di tempat duduk belakang. Diselimutnya badan Arina dengan kot tadi. Lena sungguh Arina tidur. Mungkin kerana suhu di dalam kereta yang sungguh nyaman. Diciumnya dahi Arina. Entah kenapa perasaan sayang pada Arina semakin dalam. Apa yang telah Arina buat padanya. Ubat apakah yang telah diletakkan dalam minumannya sampaikan dia seperti hilang arah bila tidak berjumpa lama dengan Arina. Bingung Haris memikirkannya. Mungkin telah ditentukan Arina jodohnya.

            Haris membawa Arina balik ke rumahnya. Dia tahu tiada siapa di rumah Arina malam ni. Mimi dan Linda masih berada di Pulau Perhentian. Risau Haris untuk meninggalkan Arina keseorangan di sana.

            Dia membawa Arina ke Penthouse yang baru dibelinya. Niatnya untuk membawa Arina tinggal bersama-sama dengannya di rumah tersebut. Untuk membina hidup baru bersama Arina. Dia tidak akan membawa Arina ke rumah lamanya yang pernah meninggalkan kenangan pahit pada Arina. Rumah yang telah banyak menyaksikan dosa-dosa yang dilakukan Haris. Berapa ramai wanita yang telah ditidurinya termasuklah Arina.

            “Kita dekat mana ni?” Arina terus bertanya pada Haris bila dilihatnya kawasan tersebut bukan kawasan rumahnya. Kereta terus meluncur laju memasuki kawasan kondominium mewah yang menempatkan rumah Haris di tingkat atas sekali.

            “Haris…. Kita dekat mana ni?. Kenapa tak hantar Arina balik?”Ada nada cemas dari suara Arina. Jangan peristiwa lama berulang balik sudahlah. Arina tidak sanggup lagi. Bagaimana dia dikasari Haris untuk menyerahkan mahkota berharganya. Sehingga sekarang dia masih ingat saat tersebut.

            “Arina….rumah kita. Jom.” Haris bersuara bila sahaja enjin kereta dimatikan. Pintu kereta dibuka. Baru sahaja kaki kanannya melangkah keluar, Arina bersuara.

            “Tak…tak… Rumah kita? Apa ni Haris?. Bila pulak kita beli rumah sama-sama? Kejap-kejap…..” Arina berulang-ulang kali menampar pipinya. Sangkanya dia bermimpi. Tidak….. Ini realiti. Bukan mimpi….

            Ketawa Haris melihat telatah Arina. Diusap lembut kepala Arina. Arina pula masih berasa pelik. Aduh…… Cepatlah sedar….. doa Arina…

            “Arina…. Jom….Nah, take this.Yang ni biar I bawak.” Haris mengambil beg pakaian Arina manakala Arina disuruhnya mengambil beg kecil milik Haris. Arina tidak dapat berfikir lagi. Biar betul ni. Kejap…… Aku dah duduk dengan Haris ke… Bila…..Arina masih buntu. Dirasakan otaknya tidak dapat berfungsi dengan baik.

            “Kita dah duduk samalah. Dah jom.” Ditariknya tangan Arina untuk mengikutnya. Wajah pelik Arina masih kelihatan membuatkan Haris tersenyum sendiri. Senang…. Tak payah nak tarik bagai si Arina ni. Biar dia fikir yang dia sudah duduk serumah dengan aku. Senang kerja aku… ketawa Haris sendiri di dalam hati.

            “Haris, betul ke kita dah duduk sama-sama ni?” Arina masih bertanyakan pada Haris bila mereka berada di dalam lif untuk ke tingkat atas sekali. Dipandangnya wajah cemas Arina. Tiada sepatah kata pun keluar dari mulut Haris kali ini. Cuma ciuman yang dihadiahkan di pipi Arina.

            Memang Arina tidak ingat langsung tentang rumah ini. Pintu rumah dibuka. Cantik…. Hiasan moden menghiasi ruang tamu rumah. Kebanyakan perabot di situ berwarna putih. Moden, elegan dan mewah. Semuanya nampak baru. Memang seperti yang diimpikan. Susunan perabot juga menarik.

            Tidak…..Tidak mungkin…

            Arina terus mencari kabinet kasut. Dibukanya. Tiada langsung kasut wanita. Semuanya kasut lelaki. Mesti kasut Haris semuanya ini.

            “Haris tipu. Mana ada kasut Arina. Itu maknanya Arina tak tinggal kat sini. Arina nak balik.” Haris yang baru sahaja hendak duduk di sofa terus mendapatkan Arina yang sedang sibuk membuka pintu rumah. Beg pakaian sudah dipegangnya.

            “Arina…. Please…..Okay… I tipu. But I tak tipu pasal rumah ni. Ini memang rumah kita. You and me. I memang beli khas untuk you sayang.” Arina masih cuba menepis tangan Haris yang cuba menyentuhnya.Tersentuh juga perasaan Arina bila Haris menyatakan yang rumah ini memang dibeli khas untuk dirinya.Tapi Arina….. Please berpijak di bumi yang nyata…..Haris dan kau…..berbeza….

            “Arina nak balik. Arina taknak tinggal kat sini.” Arina masih berdegil. Dia tahu dia tidak kuat melawan Haris. Godaan Haris sangat kuat padanya. Ya.. Memang dia juga suka pada layanan Haris padanya tetapi dia tahu yang Haris hanya menjalankan tanggungjawab sebagai seorang suami padanya. Dia takut dia akan terjatuh dalam godaan Haris.

            “Arina… lusa I hantar you balik. Rumah you takda orang kan. Your friends masih kat sana. I taknak apa-apa terjadi pada you. Just stay with me please for this two nights. Okay, macam ni. Arina tidur dekat bilik lain and I tidur bilik lain. Okay?” Haris masih tepat memandang Arina. Manakala Arina pula masih tetap memandang lantai rumah.Manakan dia hendak bertentang mata dengan Haris. Memang sah-sah dia yang akan kalah nanti.

            “Dah, jom I tunjuk bilik you.” Haris tidak menunggu jawapan Arina samada setuju atau tidak. Baginya  perkara ini sudah selesai. Walaupun mereka terpaksa tidur berasingan bilik, namun itu sudah cukup menggembirakan Haris. Perlahan-lahan Haris akan cuba memujuk Arina untuk terus tinggal di sini. Langkah pertama berjaya.

            Lampu bilik dibuka. Cantiknya. Terpegun Arina melihatnya. Memang seperti citarasanya. Dekorasi bilik memang seperti yang diidamkan. Cantik. Kalau menunggu Arina yang membeli itu semua memang tidaklah. Arina percaya setiap barang di dalam bilik tersebut mahal harganya. Bermimpi sahajalah kau Arina nak membelinya.

            Haris masih setia memandang Arina. Rasanya tidak jemu dia memandang wajah Arina terutamanya ketika Arina gembira.

            “Cantik.” Hilang lamunan Arina.

            “Apa dia?” Arina terdengar sesuatu dari mulut Haris tetapi kurang jelas. Dialihkan pandangannya ke arah Haris yang berdiri di sebelahnya. Tapi cepat-cepat Arina mengalihkan semula pandangannya ke tempat lain. Ya… Haris sedang memandangnya. Tepat….

            “So, Arina….. You tidur dekat bilik ni. Bilik I dekat sebelah. Anything you just call me.” Haris meletakkan beg pakaian Arina di tepi katil.

            “Good nite and sweet dream sayang.” Haris mencium dahi Arina sebelum berlalu keluar. Pintu bilik ditutup rapat. Haris masih berdiri tegak di luar pintu bilik Arina.Kakinya terasa berat untuk melangkah meninggalkan Arina.

            Kau kena tahan Haris.. Jangan buat Arina benci pada kau untuk kedua kali.

            “Aduh….. Apasal boleh tumpah ni.” Lotion Arina habis terbuka dan terkena semua baju Arina di dalam beg. Hendak atau tidak, terpaksalah Arina….

            Tok Tok…

            “Yes Arina.” Pintu dibuka dari dalam. Haris cuma mengenakan seluar pendek yang dipakainya tadi. Bajunya hilang entah kemana. Jelas kelihatan tubuh sasa Haris.

            “Aaaa….Arina…. Emmmm… macam ni.. Arina nak pinjam tshirt Haris boleh?. Baju Arina habis kena lotion dalam beg.” Payah benar Arina hendak mengeluarkan kata-kata. Tergamam dia melihat Haris berkeadaan seperti itu. Hilang semua ayat-ayat yang sudah difikirkan tadi.

            “Tshirt je?. I taknak?” Tersenyum Haris melihat Arina yang sudah tidak keruan. Bukan dia tidak tahu, Arina memang dari dulu rasa segan bila melihat keadaan Haris seperti ini.

            “Tak…tak payahlah.” Baru sahaja Arina hendak melangkah balik ke bilik, tangannya dicapai. Ditariknya masuk ke dalam bilik.

            “Arina nak yang mana?” Haris sudah membuka almari pakaiannya yang menempatkan berpuluh-puluh tshirt. Banyaknya.

            “Mana-manalah. Arina nak pinjam untuk pakai tidur je. Esok Arina pakai baju ni balik.” Bukannya Arina memandang Haris bila bercakap. Dia masih cuba tidak memandang Haris.

            Haris mengambil dua helai tshirt dan diberikan pada Arina.

            “Lain kali bila bercakap pandang I. Kenapa?. Takut tergoda tengok I?” Haris sudah mendekatkan wajahnya pada Arina.

            “Eee…Taklah. Takut nanti Haris yang tergoda tengok Arina. Tu sebabnya.” Ketawa Haris mendengar kata-kata Arina. Malas Arina hendak melayannya. Diambilnya tshirt tadi dan terus berlalu keluar. Lagi lama dia di situ, lagi rimas dibuatnya.

            Arina…. Arina….. Memang aku dah tergoda pun dekat kau Arina. Takpayah kau nak buat apa-apa pun. Suara kecil Haris berbicara.

            Arina mengambil sehelai tuala yang cantik terlipat di dalam almari. Dia perlu membersihkan badannya. Terasa lekit walaupun tidak mengeluarkan peluh sangat. Tidak sabar Arina untuk membasahi badannya. Mesti lega selepas itu.

            Pintu bilik air ditutup.

            Air pancutan membasahi tubuh badan Arina. Terasa segar bila badannya terkena air. Dia perlu membersihkan segala-galanya sebelum masuk tidur.

            Krikkk……

            “Arina……” terkejut dan tergamam Arina bila pintu dibuka. Bukan pintu dari bilik Arina tetapi pintu lagi satu yang menembusi bilik Haris. Salah Arina. Dia terlupa yang bilik mereka berkongsi bilik air. Terlupa untuk mengunci pintu tersebut sebelum mandi tadi. Aduh…..

            “Haris!..tolong keluar.” Sempat Arina mencapai tuala yang dibawanya tadi untuk menutupi apa yang patut. Bertambah risau Arina bila Haris melangkah mendekatinya. Cepat-cepat Arina menolak Haris ke belakang. Entah mana datang kudrat Arina dia sendiri tidak tahu. Bagaimana dia boleh menolak Haris ke belakang. Segera Arina menutup pintu selepas Haris berjaya ditolak keluar.

            Masing-masing masih tidak bergerak. Jarak mereka sebenarnya hampir cuma pintu sahaja yang memisahkan mereka.

            Please Arina…… Jangan buat macam tu lagi…..Arghhhhhhhhhh…Haris berperang dengan nafsu sendiri. Dia perlu mengawal godaan dari Arina.

            Malam itu, masing-masing tidak dapat melelapkan mata. Arina risau jika Haris masuk ke biliknya semasa dia tidur. Mesti Haris ada menyimpan kunci bilik dengannya. Manakala Haris pula masih berperang dengan nafsunya sendiri. Haris tidak tahu sampai bila dia boleh mengawal nafsunya dari menyentuh Arina. Arina memang miliknya yang sah. Cuma dia tidak mahu memaksa Arina. Cukuplah sekali dia menyakiti Arina dulu.

            Tetapi akhirnya dek kerana keletihan, Arina terlelap juga. Begitu juga Haris. Masing-masing melayan perasaan sendiri sehingga dibawa ke mimpi. Mimpi kebahagiaan milik mereka.
           
           

           


13 comments:

  1. semakin menarik. sila sambung lagi. agakagaknya hariss tau tak apa yang dicakapkan ole kawan-kawanya kepada ariana

    ReplyDelete
  2. haris kena tau pasal kawan-kawan dia tu..
    plz arina jangan berahsia lagi..kesian haris.

    ReplyDelete
  3. konflik yg semakin menganggu emosi.....

    best nak lagi...

    ReplyDelete
  4. Ermmmmm... suka tak... ala, konflik dia tak berat sgt... sbb saya sendiri suka baca novel yang light & easy.....

    memang susah sikit nak dapatkan Arina ni... Dia sendiri masih berperang dengan hati dan perasaannya terhadap Haris.. Takut dikecewakan.. huhu...

    Dan pada yang tak suka tu, maaf ye.. mungkin sebab ada 18sx sikit kot..

    ReplyDelete
    Replies
    1. di blog sampai bab brapa? dah hantar untuk penilaian penerbit ke?

      Delete
  5. yes!!!bersambung lagi...suka...suka...mcm mana ya konflik seterusnya...lagi2 bila ibu haris tahu pasal diorg ni

    ReplyDelete
  6. Ketinggalan sy.... Bestnya... Sambung lg... Plzzzz....

    ReplyDelete
  7. nice manuskrip. keep it up!
    try this enovel at http://ashikakkoii.blogspot.com/
    maybe we can share idea:D

    ReplyDelete